Dr. Wlasitsch Mirkó Zahnarztpraxis - Mosonmagyaróvár - Implantation, Zahnkronen, Zahnarzt

Dr. Gláser Zsófia Dr. Glaser Zsófia

fogszakorvos

„Rendkívül fontosnak tartom a kismamák fogászati gondozását, felvilágosítását, mert sokan nincsenek tisztában ezekkel a problémákkal. A megoldás viszont nagyon egyszerű! Inkább csak odafigyelést igényel és nem százezres kezeléseket… Csak azt szeretném, tudják meg a kismamák, nem törvényszerű, hogy fogaik a terhesség alatt elromoljanak! ”

A kismamák fogászati problémáiról részletesebben:
- Fogínyvérzés (gingivitis):

A terhesség önmagában nem okoz ínygyulladást, az esetek döntő többségében helyi tényezők jelenléte figyelhető meg. Ilyenek: a fog felszínén felhalmozódó lepedék, a nem megfelelő tömések, koronák stb.
Az íny fokozottabb vérzési hajlama emellett a hormonális változásoknak köszönhető. Az ösztrogén és a progeszteron (női nemi hormonok) nem csupán a méh nyálkahártyáját változtatja meg, hatással van a száj nyálkahártyájára is.
Az íny vérzése általában a második hónapban kezdődik és a nyolcadik hónapban válik  legerősebbé.

- Fogágygyulladás (parodontitis):
 E probléma az ínygyulladás súlyosabb formája, amikor a fog körül az íny visszahúzódik, a csont pusztulni kezd. Ilyenkor a fog esetleg mozgathatóvá válik, kezelés nélkül a kismama el is veszítheti.
A legújabb kutatások szerint a fogágygyulladás koraszülést is előidézhet, ezért fontos a magzat védelmében e betegség megelőzése.

- Fogszuvasodás (caries):
A kismamák fogainak fokozott szuvasodása összetett folyamat. Ilyenkor gyakrabban és több édességet fogyaszt a kismama.
A száj pH értéke is alacsonyabbá válik. Az ínygyulladás (mely az esetek 50-100%-ában jelen van) fokozza a fogfelszínen a lepedékképződést, ezáltal segíti a fog szuvasodását.

Megoldás:
 - terhesség alatt legalább egyszeri fogorvosi kontrollon való részvétel (mely a terheskönyv szerint is kötelező)
 - a nem megfelelő (régi, letört) tömés, tömések cseréje
 - teljeskörű professzionális szájhigiénés kezelés (fogkőeltávolítás,  polírozás)
 - táplálkozási és szájápolási tanácsadáson való részvétel, mely a  születendő gyermeknek is érdeke

Várjuk szeretettel rendelőnkbe, hogy mosolygós kismama lehessen!

Egyszeri ingyenes fogászati szűrés és tanácsadás.

Dr. Glaser Zsófia